Интересное

Solid Angle 3ds Max To Arnold 1.2.917 For 3ds Max 2018

Solid Angle 3ds Max To Arnold 1.2.917 For 3ds Max 2018


Arnold for 3ds Max (MAXtoA) это подключаемое расширение-плагин к Autodesk 3ds Max, который перебрасывает так называемый мост, к системе рендеринга Arnold из стандартного интерфейса 3ds Max. Arnold, это система глобального освещения, которая включает актуальные методы трассировки лучей и физически точного затенения. Arnold увеличивает скорость рендеринга, придает больше мощности и предоставляет более высокое качество исходящего результата. Новые технические возможности Arnold увеличивают конкурентное преимущество студий, особенно в крупнобюджетном производстве.

Arnold for 3ds Max (MAXtoA) is a plug-in extension plug-in to Autodesk 3ds Max that flips the so-called bridge to the Arnold rendering system from the standard 3ds Max interface. Arnold, this is a global lighting system that includes current methods for ray tracing and physically accurate shading. Arnold increases the speed of rendering, attaches more power and provides a higher quality of the outgoing result. New technical capabilities of Arnold increase the competitive advantage of studios, especially in large-scale production.

После установки, модуль загружается в 3ds Max, всё, что нужно сделать, так это выбрать систему Arnold в 3ds Max для рендеринга сцен.

За последние несколько лет Arnold был использован для создания уникальных визуальных эффектов в главных эффектах художественных фильмов, анимационных художественных фильмов, а также в дорогостоящих коммерческих проектах. Компания Sony Pictures Imageworks использовала систему Arnold ранее, и будет использовать её во всех предстоящих фильмах.

Arnold использует передовые алгоритмы для наиболее эффективного использования аппаратных ресурсов компьютера: память, дисковое пространство, процессорные ядра, а также SIMD-расширения SSE.

Архитектура Arnold была разработана для простой адаптации к существующим конвейерам. Система построена поверх системы подключаемых узлов; пользователи могут расширять и настраивать систему посредством написанием новых узлов шейдеров, камер, фильтров и драйвера вывода, а также процедурной геометрии, собственных типов лучей и геометрических данных. Основная цель архитектуры Arnold заключается в предоставлении полного решения в качестве основного визуализатора при работе над анимацией и визуальными эффектами.

Однако Arnold также может использоваться как:
• 'Лучевой' сервер для традиционных построчных визуализаторов
• Инструмент для запекания или процедурной генерации данных освещения (карты освещения для видеоигр)
• Инструмент интерактивного рендеринга и пересчёта освещения

Чем отличается Arnold?

Arnold представляет собой движок рендеринга без допущений на основе методов трассировки лучей и путей. Он не использует алгоритмы кэширования, которые добавляют артефакты, такие как метод фотонных карт (Photon mapping) и окончательная сборка (Final gather).

Arnold for 3ds Max (MAXtoA) is a plug-in for Autodesk 3ds Max which provides a bridge to the Arnold rendering system from within the standard 3ds Max interface. Once installed, and the plug-in loaded in 3ds Max, all you need to do is select Arnold rendering in 3ds Max to start rendering your scenes. Arnold is a global illumination system incorporating modern ray tracing and physically based shading techniques. Arnold offers greater speed, more power and higher quality. This gives studios using Arnold a distinct competitive advantage - especially in big-budget productions.

Over the past few years, Arnold has been used to create unique visual effects in major VFX feature films, animated features, and high-end commercial projects. Sony Pictures Imageworks was the catalyst for the professional adoption of the product and will use Arnold in all upcoming films.

Arnold uses cutting-edge algorithms that make the most effective use of your computer’s hardware resources: memory, disk space, multiple processor cores, and SIMD/SSE units.

The Arnold architecture was designed to easily adapt to existing pipelines. It is built on top of a pluggable node system; users can extend and customize the system by writing new shaders, cameras, filters and output driver nodes, as well as procedural geometry, custom ray types and user-defined geometric data. The primary goal of the Arnold architecture is to provide a complete solution as a primary renderer for animation and visual effects. However, Arnold can also be used as:
• A ray server for traditional scanline renderers

• A tool for baking/procedural generation of lighting data (lightmaps for videogames)
• An interactive rendering and relighting tool

Why is Arnold different?
Arnold is an unbiased ray/path tracing engine. It doesn't use caching algorithms that introduce artifacts like photon mapping and final gather.

Features

• Integration with 3ds Max shapes, cameras, lights and shaders.
• Image Based Lighting support, including a state of the art physical sky.
• 3ds Max ActiveShade interactive rendering allows parameter changes to be rapidly previewed without interrupting your work.
• Support for AOVs & Deep EXR files.
• Defer the creation of geometry at render time with the Procedural placeholder nodes.
• Texturable Mesh lights.
• 3rd Party Arnold shader support.
• MAXtoA Cloud Rendering for stills and animations. Users can join the optional Autodesk ‘Render Pilot’ program, which now supports MAXtoA.

Что нового в этой версии / What's new in version:

This is a bugfix releasing, using the Arnold 5.0.1.1 core, and is MAXtoA build 836.
See the Arnold 5.0.1.1 >> release notes for the full list of fixes.

Requirements
- Compatible with 3ds Max 2018 (64-bit)
- Windows 7 and later
- CPU with at least SSE 4.2 instructions (2006 and later Intel CPUs, and 2011 and later AMD CPUs)

Solid Angle 3ds Max To Arnold 1.2.917 For 3ds Max 2018
Solid Angle 3ds Max To Arnold 1.2.917 For 3ds Max 2018
Solid Angle 3ds Max To Arnold 1.2.917 For 3ds Max 2018


Информация о программе (файле):

Название: Solid Angle / To Arnold For 3ds Max 2017
Офф-сайт solidangle.com
Ключ: есть
Размер: 23.8 Мб
Версия: 1.2.917
Год выпуска: 2018
Тип файла: RAR архив
Язык интерфейса: Ml / Eng & etc
Операционная система: Windows® /7/8-10
Платформа: Autodesk 3ds Max 2018, 64-bit ONLY

добавлено 5 % на восстановление

Download|Скачать Solid Angle 3ds Max To Arnold 1.2.917 For 3ds Max 2018


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.

Другие новости по теме:

Информация

Посетители, находящиеся в группе Вне строя, не могут оставлять комментарии к данной публикации.