Интересное

Hot! TEXTURING FUNDAMENTALS 1: UV MAPPING & TEXTURING

TEXTURING FUNDAMENTALS 1: UV MAPPING & TEXTURING

Еще один диск с видеоуроками по 3D-графике от CG Academy.

This comprehensive DVD will introduce to you and take you through many of the fundamental concepts of texturing models in a CG environment. What is UVW mapping and how do I work with it? How do 3D procedural textures map themselves onto our models? How can I lock those procedurals to my deforming characters mesh (skin, soft body dynamic objects etc). These and other topics are explored here and should give any user a complete grounding in UV mapping and texturing within 3dsmax.
This DVD is aimed at a fundamentals and intermediate level user that needs a fuller grasp of UVW mapping and procedural texture theory. It will give any user a firm grasp of these concepts upon which they can build further more advanced skills.

Chapter 01: What are UVs?
An introduction to what UVW coordinates are and how they can be used to map 2D textures onto our models.
Chapter 02: Displaying Materials
How to effectively display 2D and 3D textures in the viewport.
Chapter 03: Implicit UVs
What are "implicit" UVs?
Chapter 04: Applied UVW Projections
How to apply UVs when implicit UVs are missing.
Chapter 05: The UVW Mapping Modifier
How to use the UVW Mapping Modifier
Chapter 06: "Linking" The UVW Gizmo
How to "link" the UVW Modifiers Gizmo to another scene object for special effects work.
Chapter 07: The Bitmap Coordinates Rollout
How to use the 2D/Bitmap Coordinates Rollout in conjunction with an objects UVs to control how the Bitmap/2D images is applied.
Chapter 08: The Unwrap UVW Modifier
A brief introduction to the Unwrap UVW Modifier.
Chapter 09: Procedural Textures
What are Procedural Textures?
Chapter 10: World Space
How to map procedural textures using the World Space Coordinate System.
Chapter 11: Object Space
How to map procedural textures using Object Space Coordinate System
Chapter 12: UVW Space
How to map procedurals using UVW space and also how to lock procedurals to deforming mesh surfaces using UV mapping.
Chapter 13: Special Mapping Types
A brief introduction to "special" procedural mapping types.
Chapter 14: Procedural Coordinates Rollout
How to work with the corresponding procedural coordinates rollout.
Chapter 15: Applied Mapping
Applying what we have learnt in the previous chapters to a real world model.

Инструктор: CHRIS THOMAS
Уровень: базовый
Язык: English
Длительность: 4 часа 15 минут
Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.

Другие новости по теме:


+5. Спасибо!!!
BETEPAH
BETEPAH
Награды:

Прошу аплодировать нашему коллеге R_Taurus. Это именно он уже второй раз находит релизы таких интересных дисков по 3Д-графике. Мне остается только залить на обменники и опубликовать новость.
Награды:

+5. Спасибо!!! +5. Спасибо!!! +5. Спасибо!!!
lol smile cool ok v
Так держать!
Берём!

это для макса?

pljgnik,
ну почему же для макса? если очень хочется, то можно и для майи, а если очень постараться, то и для синьки)))
Награды:

BETEPAH, R_Taurus, cool ! pljgnik , это именно для макса. wink
BETEPAH
BETEPAH
Награды:

На подходе еще один дисочек от R_Taurus'а. Готовьте качалки и место на винчестере

Прошу всех обратить внимание! В архиве находится CG Academy - Intermediate Texturing 1 - The Unwrap UVW Tool (DVDR).
Ошибочка вышла...

оф.сайт:
http://www.cg-academy.net/pages/topic_texturing/dvds_texturing_intermediate_01/dvds_texturing_intermediate_01.php
sofocl

Вот ведь, попусту столько трафика убил. Для макса. Указывать следует такие вещи. Я максом не пользусь.
BETEPAH
BETEPAH
Награды:

sofocl,
читайте внимательно комментарий №6
Награды:

Цитата: BETEPAH
На подходе еще один дисочек от R_Taurus'а.

ЖДЕМс!!! Всегда рады новым дискам! lol
Награды:

cool
Награды:

ДАЁШ - НАРОД !
vzhicharra

Народ!
Народ!
Народ!

Осеня Народа нада насяльника!

Просто афигенная штука, многим людям тяжело разобраться в тексуровки. Так что афтару +5

ОСТОРОЖНО! rapidshare я не проверял а на ifolder выложен не этот диск TEXTURING FUNDAMENTALS а Intermediate Texturing 1 The Unwrap UVW Tool
BETEPAH
BETEPAH
Награды:

Люди, вы вообще читаете комментарии?
ProstoVova,
Комментарии №2, №8.

Да я понял что ето для Макса) А я именно об етом и говорил)

Я так понял и на рапиде и на айфолдере находится: CG Academy. Intermediate Texturing 1: The Unwrap UVW Tool; тогда может подскажите где можно найти именно TEXTURING FUNDAMENTALS 1: UV MAPPING & TEXTURING. Заранее благодарю.

Ай спасибо, а за коммент №8 отдельнейшее...
Как раз для таймзеро башню замоделил... текстуринг-трейнинг будет кстати.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Вне строя, не могут оставлять комментарии к данной публикации.